2012. április 5., csütörtök

Üvegszál erősítés

Megfontoltan haladok az építéssel, de a legfontosabb az, ha vízre teszem a hajót, akkor ne essen szét alattunk.
Önmagában a 6 mm-es rétegelt lemez, ami most a hajótestet alkotja nem olyan erős, hogy minden olyan igénybevételt kibírjon, ami hajót a vízen, vagy azon kívül éri. A vízre tétel, a hullámlökések, a kikötés,  a partra húzás mind olyan igénybevételnek teszi ki a testet, ami jelentősen károsíthatja a fát, emiatt meg kell erősíteni kívül és belül is.

Tervem szerint a lemezek összeillesztését 50 mm-es üvegszövet csíkkal erősítem, majd belűről két réteg epoxival laminálom. Kívülről 200g/m^2-es üvegszövettel borítom és ezt három réteg epoxival kezelem le. Úgy gondolom így már kellőképpen ellenálló lesz az egyéb igénybevételekkel szemben, mivel a fa lemez ekkor már csak egy hordozóréteget alkot és a külső üvegszövet + epoxi réteg adja majd a kemény és ellenálló felületet.

Első lépésként a belső illesztések erősítésével kezdtem. A két lemez találkozásánál a lapokat jól beitattam gyantával, majd óvatosan ráillesztettem az üvegszövet csíkot.


Ecset segítségével belenyomogattam a gyantába, hogy alulról jól átitatódjon, majd a szövet tetejére is kentem hogy sima felületet adjon. Az a lényeg, hogy a szövet teljesen át legyen itatva epoxival, mert csak akkor ad kellő szilárdságot. 

Persze arra is kell ügyelni, hogy túl sok gyantát ne pocsékoljunk el, mert a ferde felületen megfolyik és akkor csúnya lesz,  majd csiszolhatunk naphosszat.

Ezzel a technikával az összes belső élet megerősítem, és amikor már az oldal merevítő lécek is felkerültek át lehet fordítani a testet, hogy a külső illesztésekre is rákerülhessen az üvegszövet csík.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése