2012. május 24., csütörtök

Oldalsó ülések

A fát meghajlítani nem nehéz, de hogy úgy is maradjon az már kihívást jelent, legalábbis nekem!

Most egy kicsit belsőépítészkedtem, mert kell hogy a hajó komfortos is legyen ha majd egyszer elkészül. Vettem a bátorságot hát és nekiálltam az oldalsó ülések legyártásának. A hagyományos hajótest forma miatt sajnos olyan üléseket kellett készítenem ami íves formájú, viszont nem akartam egyszerűen kivágni ezt is lemezből, és így letudni a dolgot. Az eredeti tervek szerint is hajlított lécekből vannak összerakva ezek az ülések és mi tagadás jobban is néznek ki, mintha minden padot egységesen lemezből csináltam volna.

Itt jött a kérdés: miként hajlítom meg a léceket olyan pontosan, hogy lekövessék a hajótest oldalát, és úgy is maradjanak hajlítás után? Persze a rajzon ott volt, hogy több darabból kell összeragasztani úgy, hogy közben hajlított állapotban vannak a lécek, de nem is ezzel volt a problémám. Mivel oldom meg azt hogy a ragasztó kötéséig méretpontosan hajlított állapotban maradjanak?
Irány ismét a sufni és nézzünk valamit, ami használható erre! 
...és Bingó! A konyhafelújítás után visszamaradt munkalap darab pillanatok alatt alakult át lelki szemeim előtt tökéletes hajlítópaddá. Néhány forgácslap csavar és kész is volt a készülék, ráadásul akkora lett, hogy kapásból négy hajlított bordaelemet is el tudtam rajta készíteni.



Azzal számoltam, hogy a fa rugalmasságából adódóan a hajlított lécek ragasztása után ha kiveszem a készülékből, akkor minimálisat vissza fog ugani, ezért a csavarokat úgy helyeztem el, hogy a léc kicsit jobban hajoljon meg mint amennyire kell. A sejtésem beigazolódott, de kicsit többet is hagyhattam volna rá, mert így azért lett egy pár mm eltérés :(

A léceket szorítókkal erősítettem a csavarokhoz úgy, hogy közben vigyáznom kellet nehogy tökig ragasztós legyen minden. Hál istennek csak pár csepp volt amit csiszolgatnom kellett utólag. 


A hajlított fenyő léceket ezután keményfából készített távtartókkal kötöttem össze. Ezeket is ragasztással csináltam. Először két-két lécet erősítettem össze, majd ezeket egymással. Így elkészült a hajlított, bordázott ülés. Már csak méretre kellett vágnom és a helyére illesztenem.

Remélem azért tartós és kényelmes is lesz, nem csak szép! Majd azért készítek hozzá polifoam ülőpárnákat is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése