2018. április 10., kedd

Átalakuló árboc és új társai


Vissza a kaptafához! A varrás üdítő változatosságot jelentett a hajóépítés folyamatában, de azért a ragasztás, gyalulás, csiszolás szentháromság a jellemző egy hajóépítő életében, így hát nekiálltam a rigg átalakításnak. 

Nem akartam ehhez mindent újonnan megépíteni, ezért amit lehetett felhasználtam a régi alkatrészekből. Így lett a régi segédárbocból új baum. A régi árboc pedig kap egy 70 cm-es hosszabbítást. Újonnan a gaff merevítőt és az orrsudárt kellett elkészíteni. A segédárboc 6 darab fenyőlécből készült, de itt nem akartam bíbelődni a "madárcsőr" technikával, simán szálirányhelyesen összeforgattam és összeragasztottam őket és a végén próbáltam valami kör keresztmetszet-szerűt kihozni belőle. Remélem elég erős lesz majd!

Árboc, gaff merevítő, baum

    
Árboc hosszabbítás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése