2018. május 8., kedd

Vitorlák a helyükön!


Végre össze állt a kép, és így szárazon, szél nélkül nem is néz ki rosszul. Nem gondoltam volna, hogy ennyi munkába telik egy komolyabb vitorlázat összeállítása.

Nekem nagyom bejönnek a klasszikus hajó típusok és azokból is a gaff-os és a cutter vitorlázat. Valami hasonlót szerettem volna én is megvalósítani. Ezek kezelése kicsit bonyolultabb és a kötélzet is viszonylag komplikált, de nekem akkor is tetszik. Rengeteg hasonló típust néztem és kerestem a különböző megoldásokat, és nagyon sok rajzot, tervet készítettem, de végül az összeszerelés közben jött elő számos olyan megoldás, amire előtte nem is gondoltam.



A nagyvitorla felhúzása két kötél segítségével történik, de ebből csak a gaff felhúzót vezettem hátra a cockpit-ba ezen kívül még a dirk és az orrvitorla felhúzót tudom innen kezelni.
Ahol lehetett ott egyszerű kötélfogókat alkalmaztam, de néhány helyen szükség volt még kötélbikás biztosításra is.

Az árbocot 70 cm-el megnövelnem. Mivel a nagyvitorla felülete és ezáltal a súlya is megnövekedett így három irányból meg kellett támogatnom drótköteles rögzítéssel. Kényelmi szempontból dirk-et és lazy jack-et is kapott a nagyvitorla, valamint a reffelési megoldás is eltér a hagyományostól. 

Összességében úgy gondolom, hogy az átalakításnál mindent figyelembe vettem amit csak lehetett. Remélem a próbaút igazolni fogja a befektetett pénzt és energiát!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése